Marieke Oppewal

Mijn naam is Marieke Oppewal, geboren in 1980 en ik woon samen met mijn vriend in een zelf verbouwd huis midden in de stad Groningen. Ik ben opgegroeid in Nieuwe Pekela en heb daar met mijn zus, broertje en twee lieve ouders een fijne jeugd gehad. Al heel jong wilde ik vioolspelen en juf worden. Met het eerste begon ik op mijn negende en sinds 2003 ben ik juf. Naar nu blijkt een goede combinatie! Ik vind het heerlijk om te merken hoe blij kinderen (en ikzelf) worden van muziek (maken). In mijn vrije tijd speelt muziek ook een belangrijke rol. Zowel klassieke als alternatieve concerten bezoek ik graag en ik vind het heerlijk om thuis een avond plaatjes te draaien. Andere favoriete bezigheden zijn zeilen, koken, wielrennen, lezen en tijd doorbrengen met mijn vriend(en) en familie.

Na de Pabo heb ik Onderwijskunde gestudeerd en zodoende werd ik naast juf ook ‘master’. Jarenlang was ik intern begeleider van groep 5 t/m 8. Omdat ik me in dit vak meer wilde scholen, heb ik de Academische Opleiding tot Intern Begeleider gevolgd.

Inmiddels sta ik weer voor de groep en ben ik hoogbegaafdencoördinator op De Borg. Ik geef de (hoog)begaafde kinderen elke week les in een plusgroep (de Astronauten) waar ik ze probeer uit te dagen met afwisselende en vakoverstijgende lessen. Tijdens de eenjarige opleiding tot Talentbegeleider bij Novilo heb ik heel veel geleerd over hoogbegaafdheid. Deze kennis probeer ik dagelijks toe te passen wanneer ik met de kinderen werk. Ook deel ik de kennis over hoogbegaafdheid graag met mijn collega’s en ze kunnen voor vragen altijd bij mij terecht.

Werken op De Borg doe ik met veel plezier en ik zou het lesgeven, de kinderen en de collega’s niet willen missen. Het beste uit jezelf halen heb ik hoog in het vaandel staan en dit vraag ik ook van de kinderen. Fantastisch om te zien hoe kinderen gedurende de belangrijke periode op de basisschool groeien en ontwikkelen. Ik draag hier graag mijn steentje aan bij!