Gerben Wollerich

Mijn naam is Gerben Wollerich, ik ben in het jaar 1992 geboren in Delfzijl. Ik ben opgegroeid in Appingedam waar ik ondertussen mijn hele leven woon. Op de middelbare school wist ik dat ik leerkracht wilde worden. Ik wilde graag met kinderen werken. Tijdens het volgen van de opleiding tot onderwijs assistent en de PABO kwam ik er achter hoe groot de rol van een leerkracht kan zijn in de ontwikkeling van het kind. Niet alleen ontwikkeling op het gebied van rekenen, taal, spelling en andere vakken. Maar ook in de ontwikkeling als persoon; ‘het mooiste wat je kunt worden is jezelf’.

Ik heb in het schooljaar 2017-2018 gewerkt in de invalpoule van VCO Haren. In dat jaar heb ik op vele scholen mogen invallen waarna ik het laatste half jaar werkzaam was op CBS de Zaaier in Delfzijl. Sinds augustus 2018 ben ik werkzaam binnen CBS de Borg in groep 4C. Geschiedenis, aardrijkskunde en natuur zijn mijn favoriete vakken. Het zijn vakken die veel vertellen over ons ontstaan en bestaan.

In mijn vrije tijd ben ik veel bezig met voetbal. Zelf vind ik nog heerlijk om achter een bal aan te rennen, dit doe ik 3 keer in de week. Het meeste tijd stop ik echter in het trainen en coachen van een jeugdteam. Ik geef momenteel training in Appingedam aan DVC Appingedam JO15-1 en coach op zaterdag de wedstrijd. Verdere hobby’s zijn fitnessen, leuke dingen doen met vrienden, bezoeken van steden en reizen.

Ik heb ontzettend veel zin in mijn komende periode op CBS de Borg en zie de toekomst positief tegemoet.