Janke Buis

Mijn naam is Janke Buis,  ik ben de leerkracht van de vlinders. In 1962 ben ik geboren in Hardenberg. Mijn opleiding heb ik gedaan aan de KLOS in Emmen. In oktober 1985 ben ik gaan werken in Rijsenhout In de buurt van Schiphol. Na bijna 10 jaar daar gewerkt te hebben ben ik verhuisd naar Groningen, inmiddels getrouwd en in verwachting van onze dochter Marleen. Na 2 jaar gingen wij verhuizen naar Haren, hier werd onze zoon Tom geboren. In de tussentijd heb ik nog op verschillende scholen ingevallen.

Toen Marleen 3 jaar werd gingen wij op zoek naar een school voor haar en kwamen wij zodoende op CBS de Borg terecht. De directeur kreeg al gauw door dat ik leerkracht was en vroeg mij of ik wel inval werkzaamheden wilde doen. Enthousiast als ik was zei ik gelijk: “ ja, leuk “! Het omgaan met kinderen vind ik nog steeds erg boeiend. Hun enthousiasme en uitstraling raakt mij elke keer weer. Het blijft fascineren. Zoveel verschillende kinderen met allemaal hun eigen ik. Ik hoop dit werk nog lang te kunnen doen.