Iris Hartwig

Mijn naam is Iris Hartwig. Ik ben vanaf Augustus 2021 werkzaam als onderwijsassistent bij CBS de Borg. Ik ben in 1998 geboren in Groningen en heb de eerste jaren van mijn leven in Hoogezand gewoond. Op den duur ben ik met mijn ouders naar Leek verhuist en ik woon nu samen met mijn vriend en deeltijd hond in Nietap.

Mijn hele leven wil ik al met kinderen werken, daarom ben ik na de middelbare school de opleiding tot onderwijsassistent gaan doen. Ik ben daarna begonnen aan de Pabo. Dit heb ik een aantal jaren gedaan tot ik erachter kwam dat ik graag eerst ervaring op wilde doen in het werkveld. Dit bevalt mij tot nu toe erg goed en ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

Het leuke aan werken met kinderen is dat geen enkele dag hetzelfde is. Er gebeurt veel op een dag en in het leven van een kind. Ik vind het heel leuk en mooi om te zien hoe kinderen je accepteren en jou hen iets laat leren. Hierdoor leren wij ook weer veel van de kinderen. Die dynamiek is erg fijn om deel van uit te maken.

Ik zit vanaf kinds af aan al op volleybal, Dit is mijn uitlaatklep geworden. Ik kan erg genieten van het sporten samen met de meiden van mijn team. Verder lees en bak ik graag in mijn vrije tijd.