Harma Kruizinga

Ik ben Harma Kruizinga en ik werk sinds 1998 op De Borg. Eerst op de locatie Kerkstraat, een kleinere locatie met vier combinatiegroepen. In 2005 ben ik naar de locatie Wederikweg verhuisd, waar na driekwart jaar ook alle bovenbouwgroepen kwamen. Vanaf dat moment was het een grote school met een groot team. Wel even wennen, maar het bevalt nog steeds heel goed. Ik ervaar ons team als open en betrokken, enthousiast, gemotiveerd en gedreven om het beste uit de kinderen te halen; heel fijn om in zo’n team te werken.

Ik heb in alle groepen invalwerk gedaan, maar mijn passie ligt bij het jonge kind. Prachtig om te zien, hoe kinderen zich in (ruim) twee jaar ontwikkelen, zowel op cognitief als op sociaal-emotioneel vlak. Kinderen die eerst met grote ogen kijken wat er allemaal in een groep gebeurt en langzamerhand steeds meer gaan deelnemen aan de activiteiten, totdat ze volop actief en betrokken zijn. Kinderen die in het begin bijna niets zeggen en die als vrolijke, open en enthousiaste kinderen richting groep 3 gaan. Kinderen die moeite hebben met de lesstof en die uiteindelijk helemaal klaar zijn om te gaan leren lezen en rekenen; geweldig om aan die ontwikkelingen mee te mogen helpen!

Naast mijn werk zijn er ook veel andere dingen waar ik erg van kan genieten. Fietsen, wandelen, lezen, met de kinderen leuke dingen ondernemen en vooral… reizen. Het liefst ver weg , maar met onze kleine kinderen blijven we vaak wat dichter bij huis en ook dat is genieten! Toch blijft het mijn grote wens om nog eens met ons vieren een verre, lange reis te maken.

Tot het zover is, ga ik elke dag met veel plezier naar mijn werk op De Borg om er samen met kinderen en collega’s weer een prachtige dag van te maken.