Esmé Hartlief

Mijn naam is Esme Hartlief en ik werk sinds januari 2022 op CBS de Borg. Ik wist al vroeg dat ik later juf wilde worden en stond op mijn 21e voor de klas. Op De Eshoek in Annen begon ik met een instroomgroep en inmiddels heb ik heel wat jaren ervaring met het jonge kind. Op De Eshoek heb ik vooral groep 1 /2 gedaan, maar ik heb ook een aantal jaren ervaring in groep 4. Ik had het erg naar mijn zin op deze school. Ik had fijne collega’s en er was ruimte voor ontwikkeling, ik heb er veel geleerd. Na bijna 20 jaar vond ik het toch tijd voor een nieuwe weg. Ik ging in de invalpoule. Doordat ik in deze periode ook voor groep 3 kwam te staan, heb ik weer gezien hoe belangrijk de basis in groep 1 /2 is. Ik wist het eigenlijk al, maar mijn hart gaat uit naar het jonge kind aan het begin van zijn schoolperiode. Ik denk dat ik elk kind een veilig gevoel kan geven, zodat het zichzelf durft te zijn. Ik zie wat een kind nodig heeft om sociaal emotioneel te kunnen groeien. Ik geloof dat een kind vanuit dit zelfvertrouwen open staat om te leren wat het leren wil en het beste uit zichzelf zal halen. Hierbij hecht ik veel waarde aan het spel en aan creativiteit in de breedste zin van het woord. In mijn priveleven ben ik graag creatief bezig: ik teken, ik maak gedichten en zing graag. Mijn man en onze dochters van 9 en 12 jaar oud doen op hun eigen manier creatief met me mee. Ook ga ik graag de natuur in: ik houd van wandelen, fietsen, kamperen. Familie is belangrijk voor mij. Ik heb veel neefjes en nichtjes en we zien elkaar regelmatig. Ik ben blij dat ik op De Borg mag werken met zoveel aardige en inspirerende collega’s.